Top-ads

Kenan Birkan'ın Sekiz'i varsa, Ramiz Karaeski'nin dokuz canı var

By | Leave a Comment
Önce yeni sezonun ilk bölümünde, üç hafta önce Ramiz dayı'yla Kenan Birkan'ın yıllar sonra karşılaştığı o müthiş gar sahnesinde aralarında geçen konuşmayı bir hatırlayalım.

KENAN: Eskiyle yeninin farkını bilir misin, Ramiz Abi?
RAMİZ: Eski her zaman yeniye yenilir diye öğretmiştim sana.
KENAN: Sadece öğretmekle kalmadın. Senden eskilerin hepsini yendin. İmkânsız dediler sana, suratına güldüler. Tek başına yapamazsın dediler.
RAMİZ: Yaptım!
KENAN: Nasıl yaptın?
RAMİZ: Hepsinden daha acımasızdım. Hepsinden daha hırslıydım. Hepsinden daha amansızdım.
KENAN: Ama artık öyle değilsin Ramiz Abi. Artık yaşlandın. Zayıfladın... Vakit geldi abi. Yenilerin, eskilerin yerini alma vakti geldi artık. Senin beni durduracak gücün kalmadı. Sende sadece bol laf, eskimiş felsefe kaldı. Bende güç!
RAMİZ: Bende biraz yürek, biraz onur, biraz gurur, bir dirhem de bilek kaldı.
KENAN: Onların zamanı geçti Ramiz Abi. Şimdi zaman, kazanmak için yüreğini, onurunu, gururunu hiçe sayanların zamanı. Sen de, senin yetiştirdiğin hayalperest çocuk da, benle, benim yetiştirdiğim kahramanla başa çıkamaz!

Çıkamadı da... Üç bölümdür süren müthiş savaşta, Ramiz Dayı, Kenan Birkan ve Sekiz’le savaşamayacağını anladı. Önceki gece ekrana gelen bölümde, Ezel’in, kızının ve Selma’nın canına karşılık, kendi canını vermek için Kenan Birkan’la anlaşma yaptı. Saat tam sekizde, 40 yıl önce İstanbul’ a ayak bastığı gardaydı. Azrail’iyle karşılaşmaya hazırdı. Bütün sevdikleri onu kurtarmak için peşinden koştu ama Sekiz hepsinden hızlı davrandı ve hançeri Ramiz Dayı’nın tam kalbine sapladı. Her yer kan oldu. Göz yaşları oluk oluktu.

Peki Dayı ölecek mi? Elbette ölmeyecek. Dikkatli seyirciler, geçen sezonun son bölümünde, her kesin bir masa etrafında toplandığı o sahnede, Ramiz Dayı’nın masaya tekerlekli sandalyeyle geldiğini hatırlayacaktır. Yani sözün özü, Ramiz Dayı bu badireyi de atlatacaktır. Kenan Birkan’ın Sekiz’i varsa, unutmayın, Ramiz Dayı da dokuz canlıdır. Haydi gel de pazartesi günlerini iple çekme...

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 Comments:

Gelişmemiz için yorumlarınız bize yön gösterecek. Teşekkür ederiz.