Top-ads

Artık ben yaramaz bir kızım

By | Leave a Comment
Bir süredir albüm yapmayan Yonca Lodi, bu kez melankolik “yaramaz kız” şarkılarıyla karşımızda

Hanımefendi, ağırbaşlı, duygusal şarkıların hüzünlü sesi Yonca Lodi bu imajından artık sıkılmış. Yeni albümü “Milat” ile müziğine birazcık da olsa yeni sound’lar ekleyerek yeniliklere izin veriyor; bu da yeni bir “milat” oluyor kendisi için. Albümünde neredeyse R&B olacak şarkı da var, sizi meyhaneye düşürecek olanı da...

*** Yeni albümünüz 90’lardan fırlamış gibi...
Evet benim tüm albümlerim 90’lar stilini taşıyor. Çünkü akustik enstrümanlar kullanıyorum. 90’lı yıllar bu işlerin en çok dikkat edilerek yapıldığı yıllardı.

*** Hüzünlü, romantik, melankolik bir imajınız var; sanki hep ağlıyormuşsunuz gibi görünüyorsunuz.
Yaa evet herkes aynı şeyi söylüyor. Hanımefendi kişilik, duygusal şarkıların hüzünlü sesi! Ben böyle biri değilim. Bu imaj üzerime fena halde yapıştı. Şarkılar hüzünlü olunca o ruh haline bürünüyorsunuz. Ancak ben bambaşka bir kadınım.

*** Peki siz nasıl bir kadınsınız?
Ben daha çok telaşlı, neşeli, kahkaha atan bir tipim. Hiç melankolik falan değilim. Her zaman iki yönüm vardır. Bir yanım gerçekten vahşi, hareketli ve çok sesli öyle ki sahnede zıplarım, göbekler atarım, diğer yanım sessizliğin içinde sakin bir kadın... Ama ilk yönüm her zaman daha baskındır.

*** “Milat” bu anlamda nasıl bir albüm oldu?
Diğer albümlerime kıyasla daha hareketli. Artık ben yaramaz bir kızım (kahkaha atıyor).

*** Nedir bu değişikliğin sebebi?
Hayat insanları değiştiriyor. Geçen yıl doğum günü pastamı üflerken bir dilek tuttum. “İstemediğim hiçbir şeyi yapmayacağım, hoşlanmadığım kimseyi hayatıma sokamayacağım...” Artık daha hafifim ve mutlu.

*** “Emanet” şarkınız çok dinlenen, sevilen şarkılardan biri oldu.
Bu albümde Emanet’le yarışacak bir şarkı var mı? “Milat” ve “Düşersek Kalkarız” şarkısının da aynı etkiyi yapacağına inanıyorum. Ama bunu şimdiden söylemek zor tabii. Bir bakarsınız insanlara bambaşka bir şarkı ulaşmış.

*** "Mum Lekesi” diye bir şarkı var, meyhane şarkısı gibi...
Evet. Ben hayatım boyunca hiç içki içmemiş biriyim. “Mum Lekesi”ni söylemek için stüdyoya gittiğimde arkadaşım “Önce bir iki duble içirmemiz lazım, bu şarkı başka türlü söylenmez” dedi. Hafif çakır keyif kaydettim şarkıyı. Dediğin gibi tam meyhane şarkısı, dinledikçe içirtiyor. Baksana söyleyebilmek için bile içtim.

*** Hiç içmez misiniz hakikaten?
Ben alkol alan biri değilim ama kafam doğuştan iyidir. Yıllarca arkadaşlarımla dışarı çıkıp gece eğlencelerine gittim. Onlar deliler gibi içip eğlenirken ben kola içtim. Ama bir defa da dönüp bana “Neden içmiyorsun” demediler. Çünkü içmediğimi fark etmiyorlar. Benim kafa sürekli iyi...

*** “Düştüysek Kalkarız” şarkısı albümün aynı zamanda klipli şarkısı...
Bu şarkı 30’lu yaşlarında olan insanların biraz daha kendinden bir şeyler bulabilecekleri bir şarkı. Hayatında “Ama sen benim sen benim sandığım kişi değilmişsin” demek bir düşüş aslında. Düşüşler ve kalkışlarla geçiyor ömrümüz, deneyim sahibi oluyoruz, biraz bunları anlatan bir şarkı bu. Bu şarkıyı iki büyük futbol takımı istedi. Şarkı sözlerini çok beğenmişler, kullanmak istiyorlarmış.

*** Hangi takımlar?
Fenerbahçe, Beşiktaş...

*** Dijital satış yapan şarkıcıların başında geliyorsunuz sanırım, neden albüm yerine tek şarkılık dijital satışları tercih ediyorsunuz?
Daha hızlı. Zaten titizliğimden dolayı sıksık albüm yapabilen biri değilim. Tek şarkı üzerinde uzun bir zaman çalıştıktan sonra tüm albümün bitmesini beklemek yerine dijital ortamda hayranlarımla paylaşmayı daha uygun buluyorum.

"TEK BİR ADIMINI KAÇIRMADIM"
*** Boşandıktan sonra oğlunuz Egehan ile yaşamaya başladınız. Nasıl bir yaşam dengesi kurdunuz?
İşlerimi oğluma ve özel hayatımıza göre ayarlama şansım oluyor. Bu yüzden oğlumun hiçbir adımını kaçırmadım.

"MUTLU OLMAYA ÇALIŞIYORUM"
*** Siz nasıl bir annesiniz?
Evin bütün bir duvarına onun istediği gibi resim yapmasına izin veren, salonda çadırımızı kurup kamp yapan veya yatakta onunla birlikte zıplayabilen bir anneyim. Ama aynı zamanda “hayır”ları olan bir anneyim de... Ben kendime sürekli yatırım yapıyorum ve mutlu bir kadın, mutlu bir anne olmaya çalışıyorum. Eğer mutlu bir kadın olursam, dolayısıyla mutlu bir anne de olurum.

*** Sizi mutlu bir kadın yapan nedir?
Allahın bana doğarken verdiği şarkı söyleme yeteneği benim için paha biçilmez... Bu yeteneğim beni çok mutlu ediyor. Sahneye çıktıkça, albüm yapabildikçe, hayranlarıma beğendikleri şarkıları söyledikçe ben de doğal olarak mutlu bir kadın oluyorum.

"OĞLUMUN HARİKA BİR SESİ VAR"
*** Egehan nasıl bir çocuk? 
6.5 yaşında. Özgürlüğünü eline almış bir çocuk. Onu çok özgür bir çocuk olarak yetiştiriyorum. Çünkü ben de öyle yetiştim.

*** Oğlunuzun yetenekleri nedir, keşfedebildiniz mi?
Müziğe sonsuz kabiliyeti ve harika bir sesi var. Ama müzikten şimdilik sıkılıyor, o yüzden üstüne varmıyorum.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 Comments:

Gelişmemiz için yorumlarınız bize yön gösterecek. Teşekkür ederiz.