Top-ads

Günde 150 bin lahmacun satıyor

By | Leave a Comment
Self - service lahmacun konsepti ile Türkiye’de bir ilke imza atarak 1.700 kişinin istihdam edildiği 75 mağazada günde 150.000 adet lahmacun satan Hacıoğlu, Amerikan fast food zincirlerine kafa tutuyor.

Hacıoğlu 2011’de restoran sayısını 100’e çıkararak, lahmacun satışını günde 200.000 adede çıkmayı hedefliyor.

Bursa’da 1965 yılında 4 kardeşin ortak girişimiyle kurulan Hacıoğlu, ismini babaları Hacı Esen’den alıyor. İlk kebap restoranlarını 1976 yılında İstanbul Maltepe’de açan Esen Kardeşler, daha sonra buldukları 50 metrekarelik küçük bir dükkanda self - service konseptiyle lahmacun üretip satmaya başladı. Böylece Türkiye’de self - service dönemini başlatan kuruluş olarak tarihe geçen Hacıoğlu, bunun yanı sıra özel olarak sipariş edilerek Amerika’dan getirtilen makine ile lahmacun üretmeye başladı. Bu sayede servisi oldukça hızlı hale getiren Hacıoğlu, Türkiye’deki yabancı fast food markaları ile rekabet ederek, lahmacunu da fast food konseptine almayı başardı.

Hedef 100 şube

Hacıoğlu’nun büyüme stratejilerini açıklayan Hacıoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Yılmaz Esen, Türkiye genelinde 75 restoranda 1.700 kişiye istihdam sağladıklarını söyledi. Esen, ekonomik kriz sürecinden olumsuz etkilenmediklerini aksine krizi fırsata dönüştürdüklerine dikkat çekerek, “Mağazaların hava paraları düştüğü için çok daha güzel yerlerde çok daha ucuza restoran açma imkanı bulduk. 2009 yılında 75 milyon dolarlık ciroya ulaştık. Bu yılı ise 90 milyon dolarlık ciro ile kapatacağımızı öngörüyoruz. 2011 yılında 100 şubeye ulaşarak ciromuzu yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz. Amacımız Hacıoğlu bünyesindeki Jimmy’s Fried Chicken, Today Pizza, Sarma ve Alice Köfte markaları için her ay ikişer restoran açmak” dedi.

Günde 150 bin adet lahmacun satıyor

Bir restoranda günde ortalama 2.000 adet lahmacun üretip sattıklarına dikkat çeken Esen, bir günde tüm restoranlarda toplam 150.000 adet lahmacun satışı yaptıklarını ifade etti. Esen, önümüzdeki yıl ise restoran sayısının artışı ile paralel olarak günde ortalama 200.000 adet lahmacun satmayı planladıklarını bildirdi. Yabancı fast food zincirleri ile rekabet edebilmenin en önemli yolunun standardı tutturmak olduğuna dikkat çeken Yılmaz Esen, “En güzel lahmacunu biz yaparız gibi bir iddiamız yok. Bizim iddiamız standardımızı her şubemizde ortalama yüzde 90 tutturmamızdır. Bu oran ABD’de ve yabancı zincirlerde yüzde 85’tir. Ve bu oranı yabancılar büyük bir başarı olarak görürler. Türkiye’de yabancı fast food zincirlerini bir kenara koyduğumuzda, en çok et, domates, ayran, kola ve patates tüketen bir markayız” diye konuştu.

“Franchise vermek kız vermekten daha zor”

İlk franchise’larını 1993 yılında verdiklerini aktaran Yılmaz Esen, restoran kurma maliyetinin 250-300 bin dolar olduğunu kaydetti. Ortalama mağaza büyüklüklerinin 150-200 metrekare arasında değiştiğini vurgulayan Esen, “Bu rakamın 162 bin dolarlık kısmını sadece makine parkuru oluşturuyor” dedi. Günde 50’ye yakın franchise başvurusu aldıklarını anlatan Esen, “Bu konu çok hassas. İnce eleyip sık dokuyoruz. Çünkü burada yaşanacak başarısızlık doğrudan markanıza mal edilebilir. Bunun için çok dikkatli yaklaşıyoruz. İnanın franchise vermek kız vermekten daha zor. Bu nedenle biz franchise için bize başvuran kişileri 6 ay eğitime tabi tutuyoruz. 4 ayı şirketimizin ana merkezinde, iki ayını da restoranlarımızda olmak üzere markamızı taşıyacak olan kişileri satıştan paspasa kadar işin her aşamasında eğitiyoruz” şeklinde konuştu.

Denetim için ‘gizli servis’ kurdu

Eti dışarıdan kıyma şeklinde satın almak yerine gövde şeklinde satın alarak kendi tesislerinde hijyenik koşullarda işleme tabi tuttuklarını vurgulayan Yılmaz Esen, “Et, gövde olarak tabir ettiğimiz karkas şeklinde Hacoğlu tesislerine geliyor ve burada şoklanıyor. Büyükbaş hayvanın bonfile, biftek, antikot gibi en güzel yerlerinden oluşturulan Hacıoğlu lahmacunda kullanılan bu etlerin sinirleri ABD’den özel olarak getirilen makine ile alınıyor” dedi. Kurdukları ‘denetim timi’ ile her gün Hacıoğlu Restoranlarını denetlediklerini de belirten Esen, “Kıyma ile karılmış lahmacun malzemesi paketlerimiz açıldıktan itibaren 40 dakika içerisinde kullanılır. 41’inci dakikada lahmacun iç malzemesi kullanılmaz. Gizli müşteri kılığına giren denetim elemanlarımız, restoranlardan aldıkları ürün numunelerini hizmet aldığımız bağımsız laboratuarlara ulaştırırlar. Ürünlerimiz bu sayede kontrol altında tutulmuş olur. Müşterilerimizin sağlığı bizim için çok önemlidir.” diye konuştu.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 Comments:

Gelişmemiz için yorumlarınız bize yön gösterecek. Teşekkür ederiz.