Top-ads

Türk kadını güzel değil, makyajı da beceremiyor

By | Leave a Comment
Fatih Aksoy’un sözleri tartışılıyor: Türk kadını sokağa maymun gibi mi çıkıyor?

SERAY SEVER (Oyuncu - Sunucu)
'Kadınlarımızın makyajı iyi de, erkeklerimiz ter kokuyor'
Hiçbir konuda genelleme yapılmasını doğru bulmuyorum. Yurtdışına çok giden, oradaki kadınları yakından tanıyan insanlarız artık. Türk kadınları son derece bakımlılar ve ‘çok makyaj güzel olmanın şartıdır’ anlayışının uzağındalar. Çevremde gördüğüm tüm kadınlar gayet güzel makyaj yapıyor, televizyon programlarında makyajla ilgili verilen püf noktaları takip ediyor, soruyorlar, öğreniyorlar. Ben Türk kadınını makyaj konusunda çok güzel, bakımlı ve bilgili buluyorum. Bu söylemi ben hakaret olarak kabul ediyorum. Bu söylemin karşılığında “Türk erkeği ter kokar” mı demek lazım? Bu söylem çok yanlış, hele ki bir erkeğin böyle bir söylemin sahibi olması çok komik.

CEMİL İPEKÇİ (Modacı)
'Yeşil farlar, kırmızı rujlar komik...'
Türk kadınlarını çok süslü bulurum. Özellikle davet ve düğünlerde kötü makyajla çok sık karşılaşılıyoruz. Biz doğulular, oryantaller renkli makyajı severiz, gözün üzerinde yeşiller, maviler, kırmızı ruj, yeşil elbiseye yeşil makyaj... Uyumsuz ve bazen de komik olurlar. Kompleks meselesi yapmayıp, doğru makyaj yapmayı öğrenmek gerek. Herkese yakışan makyaj farklıdır. Aksoy’un maymun şeklindeki söylemi, tarzı yanlış ama tespit doğru.

EVA MAYA (Manken - Oyuncu)
'İkoncanlar kötü örnek oluyor'
Sokakta dolaştığınız zaman Türk kadınının çok çirkin makyaj yaptığını görmüyorum. Fakat Türk kadınının medyadaki örneklerinin makyajlarını, özellikle ikoncan diye halka lanse edilen örneklerin çok kötü olduğunu, halkı yanlış yönlendirdiğini düşünüyorum. Bikininin üzerine aksesuvarlar takmak, çiçekler takmak, topuklu ayakkabılar giymek, spora giderken makyaj yapmak yanlış stile örnek olarak gösterilebilir. Ama bu saydığımız örnekleri yapanlar genellikle medyadan kişiler, dışarıdaki Türk kadınında öyle abartılı makyajlar görmüyorum. Bu söylediğim her semt için geçerli, zengin semtlerde de fakir semtlerde de bu böyle, insanlar kendilerine yakışan, naif makyajlar yapıyorlar. Yurtdışındaki örneklerine bakıldığında oradaki kadınlar daha spor ve daha erkeksi kıyafetler giyiyorlar. Türk kadınının en büyük özelliği hangi koşulda olursa olsun dişiliğini unutmaması ve bunu naif bir şekilde sergiliyor olmasıdır. Türk kadınının en büyük sorunu medyadaki örnekleri.

FUNDA ÖZKALYONCUOĞLU (Radyo Programcısı - Haberturk.com Yazarı)
'Türk kadını, çok güzel bir kadın değil'
Benim başım Fatih Aksoy’la hep derttedir ama Fatih Aksoy hayatında ilk defa doğru bir şey söylemiş, haklı olduğunu düşünüyorum. Türk kadını ihtiyacı olmadığı halde gerçekten çok fazla makyaj yapıyor. Genelde ‘Türk kadını güzeldir’ şeklinde bir söylem vardır ama bu doğru değil. Türk kadını, çok güzel bir kadın değil, biraz makyaja ihtiyacı var ama çok makyaj yaptığı zaman bütün kadınlar gibi onlar da çirkin oluyor. Bu söylem DVD’lerini satmak için iyi, iyi başlık bulmuşlar onu da ben yemedim ve o başlıkla reklam yaptıkları için bu DVD’yi makyaj yapmak için almayacağım, benden para alamayacaklar.

İVANA SERT (Modacı)
'Fazla makyaj yapıyoruz'
Herkes kendini güzelleştirmek için makyaj yapıyor tabii ama Türk kadınları biraz fazla makyaj yapıyor. Yurtdışında, özellikle Avrupa’da daha sade ve doğal makyaj yapar kadınlar. Ama tabii bazen ağır makyaja da ihtiyaç oluyor giydiğiniz kıyafete göre. Sade giyinince sade makyaj, şık giyinince daha sert makyajlar tercih edilmeli. Türkiye’de bunu pek bilmiyoruz. Renkli renkli farlar, kırmızı rujları karıştırmak yerine daha sade ve yerine göre makyaj yapmak lazım.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 Comments:

Gelişmemiz için yorumlarınız bize yön gösterecek. Teşekkür ederiz.