Top-ads

Anaokulunun 'baba' müdürü

By | Leave a Comment
İzmir'de hizmet veren anaokulunun erkek müdürü, çocukların eğitiminde kadın yöneticilere alışan veli, öğretmen ve çocukları şaşırtıyor. Çocuklarla tahterevalliye binen, şarkılar söyleyen, onlara masallar okuyan "Müdür baba", 'çocuk eğitimi kadının işi' kanısını değiştiriyor.

İZMİR - AA - İzmir'de hizmet veren anaokulunun erkek müdürü, çocukların eğitiminde kadın yöneticilere alışan veli, öğretmen ve çocukları şaşırtıyor.

Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu Müdürü İzzet Tetik, İzmir'de 34 bağımsız anaokulunun 5'inde erkek müdür olduğunu belirterek, vatandaşların çocuk eğitiminde kadınların görev yapmasına alışık olması nedeniyle zaman zaman zorluklar yaşadığını söyledi.

Çocuğunu okula kaydettirmeye gelen bazı velilerin kendisini gördüğünde şaşırdığını anlatan Tetik, çocuk gelişimi ve eğitimi konusundaki yüksek öğrenimini ve deneyimlerini anlatarak onların aklındaki soru işaretlerini kaldırmaya çalıştığını kaydetti.

Tetik, bazı velilerin, okulun bir erkek müdür tarafından yönetilmesinden duyduğu rahatsızlığı kendisine açıkça söylediğini ifade ederek, "(Ben kızımı bu okula vermem) diyen anneler oldu. Daha duygusal olarak bilinen kadınların çocuklara daha şefkatli yaklaşacağına inandıklarını söylediler. Kadın öğretmenlerin çocuklara anne gibi yaklaştığını, benim bu konuda eksik kalacağımı ifade edenler oldu. Ben de onlarla sık sık bir araya gelerek, yaptıklarımı, yapacaklarımı anlattım. Çocuklarıyla kurduğum iletişimi gördüler. Şimdi, görüşleri değişti, 'Babayı evde az görüyor çocuklarımız, onlara baba figürü oldunuz' diyerek memnuniyetlerini dile getiriyorlar" diye konuştu.

Okula ilk geldiğinde meslektaşlarının da kendisine şaşkın ifadeyle baktığını belirten Tetik, ilk kez erkek idareciyle çalıştıklarını öğrendiğinde, durumu doğal karşıladığını söyledi.

Tetik, cinsiyetinin avantajını da gördüğünü aktararak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Minik öğrencilerimle bol bol vakit geçirmeye çalışıyorum. Okul bahçesine kurduğumuz parkta onlarla tahterevalliye biniyoruz, kaydıraktan kayarlarken yardım ediyorum. Birlikte şarkı söylüyoruz, bazen masal anlatmamı istiyorlar, oturup beni dinliyorlar. Onlar kendilerine gösterilen ilgiyi, sevgiyi çok iyi hissedebiliyor. Bazıları "Müdür baba" diye bahsediyormuş benden. Babadan görmek istedikleri ilgiyi benden bekliyorlar, ben de buna cevap vermeye çalışıyorum. Benim de 2 yaşında bir kızım var, o nedenle çocukları çok iyi anlayabiliyorum."

Şubat ayında göreve başladığında okulun yeni açılması nedeniyle öğrenci sayısının az olduğunu belirten Tetik, sayıyı artırmak için vatandaşlarla sık sık diyalog kuran esnaf ve muhtarları ziyaret ettiğini, onlar aracılığıyla okul öncesi eğitimin önemini anlatan broşürleri velilere ulaştırdığını anlattı.

Tetik, 3-6 yaş arası çocuğun bulunduğu evlere ziyaretler düzenlediklerini, 100'ün altında olan öğrenci sayısını bir kaç aylı k çalışmalarla 135'e çıkardıklarını, Haziran ayında okulun tam kapasiteye ulaştığını ifade ederek, okulun öğrenci kapasitesini artırmak amacıyla kendi odasını sınıfa dönüştürdüğünü kaydetti. Tetik, zihinsel gelişimin yüzde 80'i, kişili ğin yüzde 70'inin 3-6 yaş arasında oluştuğunu, çocukların anaokulunda sosyalleştiğini vurgulayarak, "Onlar beyaz bir küp gibi geliyorlar buraya. Anaokulu da boya kutusu gibi, rengarenk çıkıyorlar. En kötü anaokulu en iyi evden iyidir. Yaşıtlarla vakit geçiren çocuk daha iyi gelişiyor. Bu bilinçle odamı sınıf haline getirdim ve huzurluyum."

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 Comments:

Gelişmemiz için yorumlarınız bize yön gösterecek. Teşekkür ederiz.